رونمایی از سامانه امضا دیجیتال و الکترونیکی کردن نقشه های گاز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ «علی اصغر زحمتکش» به موضوع امضای دیجیتال و حذف نقشه های کاغذی اشاره کرد و افزود: این موضوع از اوایل سال ۹۹ در راستای پیاده سازی دولت الکترونیک پیگیری و تلاش شد تا خدمات غیر حضوری در سازمان اجرایی شود که این مهم از دفتر توسعه و تکنولوژی سازمان شروع گردید.
وی با بیان اینکه بیش از دو هزار توکن امضای دیجیتال خریداری شده است تا در اختیار مهندسین قرار گیرد، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۶۰۰ توکن در اختیار مجریان و ناظرین گاز قرار گرفت تا این طرح اجرایی شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد گفت: با اجرایی شدن این سامانه بیش از ۱۰۰ هزار تردد کاهش می یابد و حجم قابل توجهی از سوخت مصرف نمی شود.
زحمتکش در ادامه با اشاره به راه اندازی سامانه پیشنهاد طراحی اظهار کرد: فرایند اجرایی این سامانه از مرحله دستور نقشه توسط مالک یا دفتر مهندسی آغاز و تا انتخاب دفتر طراحی ادامه پیدا می کند که در فاز اول انتخاب دفتر طراحی از لیست ارائه شده توسط سامانه براساس صلاحیت و ظرفیت انجام می شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه از ابتدای دی ماه تعرفه سال ۹۹ عملیاتی شده است، اظهار کرد: از مرداد ماه سال جاری که هزینه های ساخت و ساز ها از سوی شورای مرکزی ابلاغ شد این موضوع به دبیرخانه کمیته چهار نفره ارسال شد که نهایتا تعرفه بر مبنای هزینه های ساخت و ساز ابلاغی از سوی شورای مرکزی عملیاتی شد.
زحمتکش تصریح کرد: در هفته گذشته حجم قابل توجهی از پرونده ها به سازمان رسید که در حال حاضر تعداد پرونده های سامانه ارجاع نظارت به ۱۰۰پرونده منتظر انتخاب ناظر رسیده است.
وی همچنین تاکید کرد که امضای الکترونیک تمامی خدمات مهندسی نیز تا پایان سال اجرایی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *